Deze foods kunnen helpen bij spierpijn

Voedingsmiddelen spierpijn

Heb je last van spierpijn na een pittige squashtraining? Dan weet je dat je sportsessie effect heeft gehad. Hoewel spierpijn vaak betekent dat je goed bezig bent geweest, kan het de day after nogal vervelend zijn. Je wilt er natuurlijk het liefst zo snel mogelijk vanaf. Het spierherstel kun je versnellen dor de juiste voeding te eten. Ben je benieuwd welke voedingsmiddelen dit zijn? Lees dan gauw verder!

Spierpijn verzachten

Pijnlijke, stijve spieren zijn meestal het resultaat van te hard trainen en wellicht een gebrek aan kracht. Spierpijn ontstaat wanneer de spiervezels beschadigd raken tijdens het sporten. Ze herstellen weer, waardoor ze vervolgens sterker en groter worden. Spierpijn is dus juist iets goeds voor je, maar zo voelt het helaas niet altijd. Wanneer je spierpijn hebt, wil je het liefst het spierherstel zo snel mogelijk herstellen, zodra je er gauw vanaf bent. Wat te doen? Eten is het beste medicijn. Er zijn een aantal voedingsmiddelen die de verlossing kunnen bieden bij spierpijn. Welke dat zijn lees je hieronder!

8x foods

Eten tegen spierpijn. Dat klinkt geweldig nietwaar? Er zijn een aantal etenswaren die helpen tegen spierpijn. Voeg ze daarom toe aan je post-workout meal. Met deze 8 foods reken je af met spierpijn!

Eieren

Eiwit is een belangrijke voedingsstof voor na het sporten tegen spierpijn. Dat weet waarschijnlijk iedereen wel. Het levert aminozuren die helpen met de spieropbouw en het spierherstel. Eieren zijn een perfecte combinatie van gezonde vetten en eiwitten . Ze dragen daardoor bij aan een snel spierherstel en zetten je spiergroei in de lift. Regelmatig eieren eten zorgt tevens voor meer energie. Een kom kwark zit ook bomvol eiwitten en is dus ook een ideale verlichter voor je spierpijn.

Banaan

Bananen bevatten veel vitamine B en dit zorgt voor een optimale werking van je spieren. Daarnaast zitten bananen ook vol met magnesium. Dit is een stofje die helpt bij het functioneren en de vorming van je spieren. En daarom werkt dit voedingsmiddel ook heel goed tegen spierpijn. Lekker in een smoothie, in je kwark of gewoon om mee te nemen in je squashtas.

Ananas

Dit fruit is niet alleen heerlijk na je squashtraining, het heeft ook een ontstekingsremmende werking en pijn-reducerende eigenschappen.

Chaizaad

Chiazaad zit boordenbol omega-3, wat een ontstekingsremmende werking heeft. Het kan ervoor zorgen dat je minder last hebt van spierpijn na een heftige squashtraining. Voeg daarom wat chiazaad aan je shake, smoothie of kom kwark toe en je bent verzekerd van minder spierpijn.

Noten

Ook noten kunnen een goede bijdrage leveren aan het verlichten van je spierpijn. Noten zijn enorm rijk aan eiwitten en omega-3 en kunnen er dus voor zorgen dat de spierpijn de day after minder erg is en dragen bij aan spierherstel. Een perfecte combinatie! Noten zijn daarbij ook nog eens super handig, omdat je ze niet hoeft te bereiden. Stop een zakje in je squashtas of strooi wat noten over je after-workout meal.

Zalm

Dit voedingsmiddel is niet heel origineel, maar is eveneens rijk aan eiwitten en omega-3. Heb je voldoende tijd voor het bereiden van een goede maaltijd na je squashtraining? Maak dan een lekker stukje zalm voor jezelf klaar.

Kokoswater

Hydrateren is zowel voor, tijdens als na het squashen super belangrijk. Dit hoeft alleen niet met water. Kokoswater is bijvoorbeeld een lekker en fris alternatief voor je standaard flesje water. Een kokosdrankje bevat kalium en magnesium, beide helpen bij het versnellen van het spierherstel.

Gember

Als laatste gember. Ook dit is een echt wondermiddel. Gember is een bron van diverse belangrijke voedingstoffen, zoals magnesium, ijzer, fosfor, calcium en kalium. Allen werken ze goed tegen pijnlijke spieren. Ze hebben een ontstekingsremmende werken en kunnen hierdoor spierpijn verlichten. Een kopje gemberthee na je training is een heel goed idee na een intensieve squashsessie.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.