Je sportroutine weer oppakken? Dat doe je zo

Sportroutine motivatie tips

Ben jij op vakantie en/of naar toffe festivals geweest en vind je het lastig om je sportroutine weer op te pakken? Dit is voor velen heel herkenbaar. De vakantiemodus loslaten en het “normale” leven weer oppakken, kan soms even moeilijk zijn. Gelukkig heb ik in deze blog een aantal handige tips voor je, zodat je binnenkort weer helemaal lekker in je sportroutine zit. Lees je mee?

Sportroutine

Wanneer je een tijdje niet hebt gesquasd, ben je al gauw geneigd dit patroon door te zetten. Het liefst wil je zo gauw als mogelijk weer lekker knallen op de baan. Toch kan dit lastig zijn, want je heeft even tijd nodig om weer aan het sportritme te wennen, en waarschijnlijk ook een beetje herstellen. Na een vakantie of andere reden van afwezigheid moeten we er allemaal even weer goed in komen. Dat kost tijd, maar er zijn ook een aantal tips waarmee dit wat gemakkelijker gaat. Hieronder deel ik ze met je!

4x Tips

Ben jij de motivatie om te gaan squashen wat verloren? Lees gauw de volgende tips en geef jezelf een schop on der je kont. Hup, naar de squashbaan, want sporten is namelijk heel erg fijn!

Stel doelen en bouw het langzaam op

Loop niet te hard van stapel, want daardoor kan je motivatie alleen maar nog slechter worden. Daarnaast is de kans op op erge spierpijn en blessures dan groter. Om het leuk en gezond te houden, is het verstandig om de trainingen langzaam op te bouwen. Stel haalbare doelen voor jezelf en begin rustig. Je lichaam moet wennen dat je weer in beweging bent, maak je doelen daarom klein. Dit is heel goed om te doen en je hebt iets om naartoe te werken. Dit werkt niet alleen motiverend, op deze manier kun je ook je resultaten meten. Bedenk wat je wilt bereiken met squashen en ga aan de slag.

Sportbuddy

Met iemand samen trainen werkt enorm motiverend. Dit komt omdat het gezelliger is en het squashen is verdraagzamer. Een sportbuddy is een goede stok achter de deur wanneer je geen motivatie hebt om te gaan squashen. Je kunt daarnaast ook de ellende van spierpijn delen tijdens een koffie of sapje na de training.

Nieuwe sportoutfit

Een nieuwe sportlook doet het altijd goed voor een beetje extra motivatie. Trakteer jezelf op nieuwe sportkleding, waarin jij je mooi en goed voelt. Wil je het helemaal compleet maken? Koop dan ook meteen een paar nieuwe schoenen voor het squashen! Sporten is nu eenmaal stukken leuker in een geheel nieuwe sportoutfit. Et voilĂ ; daar is de motivatie.

Beloon jezelf

Om motivatie te krijgen en te houden is het belangrijk jezelf te belonen voor het harde werken. Wanneer het je lukt het squashen weer een tijd vol te houden, trakteer je jezelf op iets wat al een tijd op je verlanglijstje staat. Werk hierbij met doelen. Zodra je het eerste doel hebt afgevinkt, mag je iets leuks voor jezelf kopen. Denk aan een paar oorbellen, een nieuw boek of een dagje sauna. Probeer het maar eens uit! Wedden dat je gemotiveerder bent?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.