Ga je sporten? Blijf dan van deze voedingsmiddelen af

Voedingsmiddelen niet eten voor het sporten

Heb jij een squashtraining op de planning? Dan is het belangrijk om te weten wat je beter wel en niet voor het sporten aan kunt eten. Eten is namelijk één van de belangrijkste factoren, wanneer je resultaten wilt behalen. Ons lichaam haalt namelijk de brandstof uit voeding om te kunnen knallen. Zoals je ook geen diesel in een benzinemotor moet gooien, is het eveneens cruciaal wat je voor het squashen aan eet. Het eten van bepaalde voedingsmiddelen kan je behoorlijk veel last bezorgen. Van de volgende producten kun je daarom je het beste afblijven!

Voedingsmiddelen voor squashtraining

Er zijn een aantal dingen die je absoluut niet moet eten of drinken voordat je gaat trainen. Wanneer je je daarin vergist, kan dat nogal gevolgen hebben. Wanneer je sport, is ons lichaam hard aan het werk om het bloed rond te pompen. Omdat je je spieren op zo’n moment veel meer gebruik, is hier meer energie voor nodig. Daardoor gaat er automatisch minder bloed naar je maag. Om narigheid te voorkomen, is het goed om te weten dat je je maag niet te hard aan het werk moet zetten. Met de juiste voeding kun jeje sportprestaties zelfs verbeteren én voorkom je problemen. De volgende voedingsmiddelen kun je beter niet eten voordat je gaat sporten.

5x dit kun je beter niet eten

In combinatie met sporten is voeding enorm belangrijk. Voeding zorgt er namelijk voor dat je voldoende energie hebt en dat je sneller herstelt na de work-out. Toch zijn er een aantal dingen die je absoluut niet moet gaan eten voor het squashen. Hier komen ze!

Vezels

Vezelrijke voeding is erg belangrijk voor een gezond voedingspatroon, maar minder goed voordat je gaat trainen. Je lichaam heeft dan moeite om alle vezels te verteren en te verwerken. Daardoor kun je tijdens het squashen last krijgen van een opgeblazen gevoel, wat ten koste zal gaan van je resultaten.

Energie repen en shakes

Laat energiereep of shakes kun je beter laten staan en bewaren voor na het sporten. Vooraf heb je dit helemaal niet nodig. Een energiereep kan zelf een gat in je energiepeil veroorzaken. Deze repen zorgen namelijk voor een enorme suikerrush, waar je maar eventjes meer energie hebt. Na deze korte boost daalt je suikerpeil en komt de bekende dip om de hoek kijken. Dat kun je natuurlijk niet gebruiken wanneer je wilt gaan squashen. Wil je wel even snel en makkelijk een reepje eten voordat je gaat sporten? Kies dan voor een eiwitreep. Daar heeft je lichaam veel meer aan.

Frisdrank

Frisdrank en andere koolzuurhoudende dranken kun je ook beter laten staan wanneer je van plan bent te gaan sporten. Naast dat het een suikerdip veroorzaakt, kan je ook hiervan een opgeblazen gevoel krijgen. Niet motiverend en bevordelijk voor je training! Daarnaast kan het ook winderigheid veroorzaken. Kies in plaats hiervan voor water. Dat is het allerbeste om voor en tijdens het sporten te drinken.

Frituur

Gefrituurde snacks zijn eigenlijk nooit een goed idee, als je een gezonde levensstijl hebt of wilt. Natuurlijk hebben we allemaal wel eens zin in een lekkere vette snack. Dat moet kunnen, maar doe dit vooral niet voordat je gaat squashen. Het vele zout en vet kan je lichaam lasti verteren. Tevens kan dit sneller tot uitdroging leiden, waardoor je sloom wordt. Als je met een vette hap achter de kiezen gaat sporten, is er een grote kans dat je last krijgt van misselijkheid, krampen en/of diarree. Bewaar die pizza of portie friet daarom lekker voor na je training.

Pittig eten

Een spicy maaltijd voordat je gaat squashen? Dat is een heel slecht idee! Pittig eten kan je spijsvertering flink verstoren, waardoor je last van je maag of darmklachten kan krijgen. Dit kan pijnlijk en erg vervelend zijn. Tevens kost dit de energie die je juist zo hard nodig hebt tijdens het sporten. Dat wordt dan geen fijne training. Niet doen dus! Ben je dol op een pittige maaltijd? Bewaar dit dan voor na het sporten.

Welke voedingsmiddelen je dan wel kunt eten? Eet ten eerste niet teveel. Het verteren van voedsel vraagt veel van je lichaam. Dit kost energie en die heb je tijdens het squashen hard nodig. Een kommetje met yoghurt of kwark met een beetje fruit en noten is een aanrader. Op deze manier krijg je zowel energie als eiwitten binnen en dit ligt niet zwaar op je maag.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.